قلب دوم انسان

طب سنتی و اسلامی

قلب دوم انسان کجاست؟

بی دلیل نیست که وقتی کفش نامناسب میپوشیم ، تمام بدن درد میگیرد و کلافه میشوید..

با کفش نامناسب همه قسمتهای بدن را تحت فشار قرار میدهید.

انطباق کف پای راست و چپ با اندامهای درونی جالب

اینکه پاهای چپ و راست دقیقا بر نیمه چپ یا راست بدن منطبق است.

وقتی در روز خسته میشوید ، دوست دارید پاهای خود را مالش دهید و یا با آب بشویید .

ما تمامی اندامها را در کف پاها داریم. ماساژ کف پاها را جدی بگیرید.

 

یکی از تجربه های خوشایند که معمولا اکثر افراد آن را تجربه کرده اند زمانی است که در اوج خستگی جوراب های خود را از پایشان خارج کرده اند.

معمولا وقتی پاها در شرایط ناخوشایندی قرار می گیرند احساس سنگینی و گرفتگی در انسان ایجاد می گردد و تا این شرایط ناخوشایند رفع نگردد مشکل حل نخواهد شد. کف پاها ارتباط مستقیمی با مرکزیت بدن دارد؛ مثلا وقتی سرد می شوند سرما تمام بدن را فرا می گیرد، یا وقتی گرم می شوند احساس گرما و خفگی دست می دهد و به همین دلیل افرادی که زمان خواب گر می گیرند ناخواسته کف پاهاشان را از زیر رواندازشان بیرون می آورند تا کاهش دمای پاها تسکینشان دهد.

پاها قلب دوم انسان هستند چرا که عضلات آنها به ویژه عضلات پشت ساق نقش بسزایی در بازگشت خون وریدی به قلبها ایفا می کنند. حالا که به اهمیت این اندام ها اشاره شد بگذارید چند نکته کاربردی را در این زمینه مرور کنیم:

یکی از عادتهای خوبی که می تواند خستگی را از تنتان بیرون کند این است که بعد از کار روزانه پاهای خودتان را داخل آب قرار دهید و کمی آنها را بمالید تا هم عرق و بوی آنها رفع شود و هم احساس نشاط ناشی از این کار تا حدی جایگزین خستگی شود.

در بسیاری از مکاتب طبی مخصوصا مکاتب طب شرقی اعتقاد بر این است که کف پا با تمام نقاط بدن در ارتباط است و هرگونه دستکاری در این ناحیه، در مکان مشخصی از بدن بازتاب و تاثیری خواهد داشت.

رفلکسولوژی یا Reflex Zone Therapy یکی از شاخه های طب جایگزین است که فشردن نقاط مشخص کف پا یکی از روش های درمانی آن می باشد. لذا یکی از روشهایی که می توانید برای تسکین دردهایتان از آن بهره بگیرید مراجعه به یک فرد تحصیل کرده، مجرب و آگاه به شیوه های رفلکسولوژی و ماساژ کف پا است.

می توانید برای رفع خستگی روزانه و ریلکسیشن، خودتان کف پای خود را ماساژ بدهید. برای این منظور روی یک صندلی راحت نشسته و یک پا را بالای پای دیگر قرار دهید. سپس پا را با روغن هایی نظیر روغن زیتون یا بادام شیرین چرب کرده و با کف دست مقابل، کف پا را در دست گرفته و با فشار ملایم، از سمت پاشنه به سمت انگشتان ماساژ دهید.

در انتخاب کفش دقت لازم را به خرج دهید چرا که کفش نامناسب علاوه بر ایجاد دردهای مفصلی در ناحیه زانو و لگن و خود پا، در عملکرد سایر اعضا نیز اثر منفی خواهد داشت.

اگر از کسانی هستید که از درد شبانه ساقها رنج می برید یکی از کارهایی که می تواند این مشکل را تسکین ببخشد گرم نگه داشتن ساق ها با استفاده از یک گرمکن چسبان یا جورابهای ساق بلند گرم یا وسایل مشابه دیگر است. در طب سنتی ایران، پنبه پیچ کردن این ناحیه نیز برای منظورهای خاصی معمول بوده است.

سردی کف دست و پا می تواند یکی از علت های تهوع و استفراغ باشد. در این شرایط گرم کردن این مکان ها به رفع مشکل، کمک می کند. همچنین سعی کنید از سرد ماندن طولانی مدت کف دست و پاها اجتناب کنید چرا که این اتفاق منجر به سرد شدن اعضای درونی و اختلال در عملکرد آنها خواهد شد.

یکی از راههای تسکینی موثر در برخی انواع سردردها و دردهای بالاتنه، پاشویه کردن است. بدین صورت که روی صندلی بنشینید و پاها را در تشتی بگذارید و روی زانوها آب داغ (که پا را نسوزاند) بریزید تا در تشت بریزد و بعد پاها را از زانو به پایین مالش دهید.


 

قلب دوم انسان
می توانید برای رفع خستگی روزانه و ریلکسیشن، خودتان کف پای خود را ماساژ بدهید. برای این منظور روی یک صندلی راحت نشسته و یک پا را بالای پای دیگر قرار دهید. سپس پا را با روغن هایی نظیر روغن زیتون یا بادام شیرین چرب کرده و با کف دست مقابل، کف پا را در دست گرفته و با فشار ملایم، از سمت پاشنه به سمت انگشتان ماساژ دهید.

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

یکی از راههای تسکینی موثر در برخی انواع سردردها و دردهای بالاتنه، پاشویه کردن است. بدین صورت که روی صندلی بنشینید و پاها را در تشتی بگذارید و روی زانوها آب داغ (که پا را نسوزاند) بریزید تا در تشت بریزد و بعد پاها را از زانو به پایین مالش دهید.

برچسب ها
Image