درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی

درمان و پیشگیری

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی

کمر درد افراد را از فعالیت باز می دارند و منجر به دیسک کمر می شوند. در واقع 84% امکان این وجود دارد که افراد در زندگی به کمردرد مبتلا شوند اما نباید به راحتی از آن گذشت و درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی امکان پذیر است. درمان دیسک کمر در منزل امکان پذیر است اما اگر درد شدید تر شد باید به پزشک مراجعه کرد.

در ادامه برخی راهکارها برای درمان وجود دارد اما اگر این درمان ها موثر نبود می توان، درمان با لیزر را انجام داد.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یکی از روش هایی است که عضلات را شل کرده و درد را از بین می برد. تحقیقات نشان داده است که ماساژ درمانی همراه با درمان دیسک کمر با طب سنتی مزایای زیر را به همراه دارد: کاهش کمر درد عملکرد بهتر کمر کاهش استفاده از داروهای ضدالتهابی کاهش استراحت برای اینکار نیازی به مراجعه به مراکز ماساژ نیست و می توان از یکی از اعضای خانواده برای اینکار درخواست کرد. همچنین برای مالیدن پماد و کرم نیز اینکار را انجام داد.

درمان دیسک کمر با بادکش و ماساژ درمانی تا مدتی درد را کاهش می دهد اما احتمال این وجود دارد که درد مجددا به سراغ فرد برگردد. مواد غذایی مواد غذایی یکی از روش های درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی است که رعایت این مواد درد را کاهش می دهد. مصرف مواد قلیایی درد کمر را کاهش می دهد. مواد قلیایی موادی هستند که کمتر اسیدی هستند. مواد غذایی که در خاک اسیدی رشد می کنند دارای میزان کمتری کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند.

تحقیقات نشان داده است که درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی حتی موثرتر از مسکن ها است. اما قبل از انجام طب سنتی با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است در داروهایی مصرفی تداخل ایجاد کنند و عوارض جانبی به همراه داشته باشند. برای دیسک کمر چه بخوریم؟ غذاهایی که مصرف میکنیم مستقیما بر روی سلامت ما تاثیر می گذارند و التهاب یکی از مسائلی است که منجر به دیسک کمر می شود. تحقیقات نشان داده که یک رژیم ضد التهابی، یک راه موثر برای درمان است.

غذاهای مفید برای دیسک کمر و ضد التهابی شامل موارد زیر است:

سبزیجاتی مانند هویج، چغندر، سیب زمینی، توت، پرتغال، توت فرنگی و گوجه

ماهی های چرب مانند سالامون، ساردین و ماهی خال مخالی

سبزیجاتی که دارای برگ سبز مانند اسفناج، کلم ، کلارد و کلم بروکلی

غذاهای حاوی چربی اشباع نشده مانند آووکادو، روغن زیتون برای دیسک کمر بسیار موثر است.

آجیل هایی نظیر بادام و گردو دانه هایی نظیر چیا، آفتابگردان و کدو تنبل

از غذاهایی که منجر به التهاب می شوند مانند فست فود، غذاهای فرآوری شده و دارای کربوهیدرات ها بپرهیزید.

 

ورزش

ورزش کردن برای افرادی که کمر درد دارند بسیار مناسب است زیرا آنها عضلات را تقویت می کنند و از ایجاد دردهای احتمالی در آینده جلوگیری میکنند. برخی از ورزش ها درمان دیسک کمر در خانه است و شامل موارد زیر است: راه رفتن روی زمین صاف ایستاده به پشت خم شوید ورزش کبری ورزش های کششی عضلات را شل می کند و به تقویت آنها کمک می کند. هر زمان که شروع به انجام این کار می کنید باید به آرامی آن را انجام دهید. هر زمان که احساس درد کردید، انجام این کار را متوقف کنید. همچنین می توانید صبح ها 30 دقیقه یوگا انجام دهید.

تحقیقات نشان داده است که یوگا به اندازه ی فیزیوتراپی در درمان کمردرد موثر است. یوگا حرکات کششی بسیاری دارد که می تواند باعث کاهش فشار عضلات و کاهش کمر درد شود. بعد از انجام اولین حرکت کششی متوجه بهبود می شوید اما اگر نمی دانید که کدام حرکت کششی مناسب است با پزشک مشورت کنید.

 

مصرف کلسیم

کلسیم استخوان و دندان ها را تقویت می کند و همراه با ویتامین دی تاثیر بیشتری دارد و کمر را تسکین می دهد. بسته به سن، بزرگسالان باید روزانه بین 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم و 600 تا 800 گرم ویتامین دی مصرف کنند. کلسیم نباید بیشتر از 2000 میلی گرم در روز مصرف شود زیرا منجر به مشکلات قلبی و خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد. مواد غذایی زیر سرشار از کلسیم هستند: ماهی قزل آلا با استخوان لبنیات مانند ماست، پنیر و شیر سبزیجاتی مانند بروکلی سویا اگر قادر به مصرف کلسیم به طور طبیعی نیستید از پزشک خود بخواهید که مکمل های کلسیم را برای شما تجویز کند.

 

تعادل وزن

کاهش وزن شاید مقداری دشوار باشد اما منجر به کنترل درد کمر می شود و از حادتر شدن شرایط جلوگیری میکند. در صورتی که فرد اضافه وزن دارد برای کمر درد امکان جراحی و مصرف دارو وجود دارد.

 

طب سوزنی

طب سوزنی یکی از موثرترین روش های درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی است که از سوزن هایی برای تحریک نقاط خاص یا کانال های انرژی وارد بدن می شوند و برخی پزشکان معتقدند که یک درمان تراپی موثر برای کمر درد است.

 

تمرینات ذهنی

تمرینات ذهنی و مدیتیشن از تمریناتی هستند که استرس و اضطراب را کاهش می دهند. برخی تحقیقات نشان داده است که تمرینات ذهن درد کمر را کاهش داده و در بلند مدت منجر به بهبود آن می شود.

 

کفش مناسب بپوشید

کفش های نامناسب یا پاشنه دار ممکن است ظاهر شما را شیک و آراسته نشان دهد اما به کمر و ستون فقرات فشار می آورد که منجر به آسیب دیدگی کمر و درد کمر می شود. اگر تمایل به پوشیدن این گونه کفش ها دارید، سعی کنید که آنها را مدت طولانی نپوشید. می توان از کفش هایی با پاشنه های کوتاه تر استفاده کرد.

 

تمرین یوگا

یوگا میتواند علائم کمر درد را تا حد زیادی کاهش دهد . برخی بیماران به جای این روش درمان دارویی و جراحی را انتخاب می کنند. طبق تحقیقات افرادی که یوگا انجام می دهند کمتر نیازمند قرص و دارو برای کمر درد هستند. در کنار یوگا میتوان فیزیوتراپی را انجام داد تا نتایج بهتری داشته باشد. تحرک زمانی که به دیسک کمر مبتلا هستید امکان دارد که قادر به انجام فعالیت های فیزیکی زیادی نباشید اما تمریناتی که بر روی قسمت کمر تمرکز دارد مانند حرکات انعطافی و ایروبیک، تا حد زیادی کمر درد را کاهش می دهد.

این ورزش ها تاثیرات زیر را به همراه دارد:

استحکام بدن از فشار وارد شده به کمر تا حد زیادی می کاهد.

انعطاف عضلات و رباط منجر به عملکرد بهتر کمر می شود.

ورزش ایروبیک میزان خونرسانی و مواد مغذی به کمر را افزایش می دهد و بهبود درد کمر را سرعت می بخشد.

 

ترک سیگار 

سیگار کشیدن خونرسانی، اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغذی به بدن را کاهش می دهد که منجر به ضعیف شدن عضلات کمی می شود. در صورت ترک سیگار می توان از آدامس های نیکوتین دار استفاده کرد. درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی برای نوع خفیف درمان مناسبی محسوب می شود.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سنتی
طبق تحقیقات افرادی که یوگا انجام می دهند کمتر نیازمند قرص و دارو برای کمر درد هستند.

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

ورزش کردن برای افرادی که کمر درد دارند بسیار مناسب است زیرا آنها عضلات را تقویت می کنند.

Image